Subaru po 200 000 km: kokias dalis dažniausiai keičia ilgaamžiai vairuotojai?

Nuvažiavus Subaru https://daliubaze.lt/automobilis/subaru/ automobiliu daugiau nei 200 000 km, net ir patys ištikimiausi vairuotojai pripažįsta – tam tikras dalis tenka keisti neišvengiamai. Lietuvos klimatas su ryškiais sezonų skirtumais ir kintančiomis kelio sąlygomis diktuoja savo taisykles.

Sezoniniai iššūkiai automobiliui

Žiemos druskos ir pavasario duobės pirmiausia atsiliepia stabdžių sistemai. Legacy ir Outback modelių savininkai pasakoja, kad stabdžių diskus ir kaladėles tenka atnaujinti dažniau nei tikėtasi – didesnė mašinos masė reikalauja savo. Tuo tarpu Forester vairuotojai pastebi, kad priekinė stabdžių sistema dėvisi sparčiau nei galinė.

Amortizatoriai paprastai išlaiko iki 150-180 tūkstančių kilometrų, tačiau važinėjant Lietuvos keliais šis skaičius dažnai mažesnis. Patyrę Subaru entuziastai rekomenduoja nedelsti su jų keitimu – pablogėjęs komfortas važiuojant yra aiškus signalas.

Transmisija: priežiūra ir problemos

Mechaninės pavarų dėžės savininkai džiaugiasi ilgaamžiškumu, tačiau sankabos komplektą pasiekus tokią ridą jau būna pakeitę. Įdomu tai, kad sankabos diskas dažnai išlaiko ilgiau nei išmetamasis guolis, kuris pradeda kelti problemų anksčiau.

Naujesniuose modeliuose montuojama CVT transmisija reikalauja ypatingo dėmesio. „Keičiu alyvą CVT kas 70 tūkstančių ir problemų neturiu net pasiekęs 250 tūkstančių,” – dalijasi patirtimi Outback savininkas iš Kauno. Tuo tarpu taupantys transmisijos priežiūrai rizikuoja brangiu remontu.

Aušinimo žarnelės, ypač senos kartos Legacy modeliuose, ilgainiui tampa trapios ir neretai tampa skysčio nuotėkio priežastimi.

Važiuoklės elementai laiko išbandymuose

Rato guoliai – viena dažniausiai keičiamų detalių. AWD sistema, būdinga Subaru automobiliams, lemia tolygesnį dėvėjimąsi, tačiau kartu ir visų guolių apkrovą. Vilniečiai vairuotojai pastebi, kad miesto duobės pagreitina šių detalių susidėvėjimą.

„Pirmiausia išgirsti būdingą ūžimą posūkyje, o jei nereaguoji – kaina tik auga,” – perspėja daugiau nei 15 metų Impreza vairuojantis Tomas.

Stabilizatoriaus traukės pradeda barškėti gerokai anksčiau, nei pasiekiama 200 tūkstančių riba, ypač jei mėgstate dinamišką vairavimą. WRX variantų savininkai šias dalis keičia dažniau nei standartinių modelių vairuotojai.

Sailentblokai Subaru automobilyje išlaiko ilgiau nei kai kuriuose konkurentų modeliuose, tačiau pasiekus solidžią ridą ir jie prašosi dėmesio. Ypač tai aktualu žiemą, kai gumos standėja ir greičiau praranda elastingumą.

Variklio ir kuro sistemos patvarumas

Boxer tipo varikliai garsėja patvarumu, tačiau kuro sistema reikalauja priežiūros. Purkštukai po 200 tūkstančių dažnai būna užsiteršę. „Išvalius purkštukus, automobilis atgimsta – dingsta vibracijos tuščioje eigoje ir pagerėja reakcija į akseleratorių,” – dalijasi įspūdžiais Forester savininkas.

Kuro siurbliai senesniuose modeliuose tampa silpnąja grandimi. Outback savininkai dažniau susiduria su šia problema nei kompaktiškų Impreza vairuotojai.

Uždegimo žvakės ir ritės reikalauja keitimo pasiekus didelę ridą. Horizontalus variklio išdėstymas kartais apsunkina priėjimą, todėl daugelis vairuotojų šias dalis keičia kompleksiškai.

Aušinimo sistemos subtilybės

Vandens pompa keičiama kartu su paskirstymo diržu ar grandine – tai tarsi nerašyta taisyklė tarp patyrusių Subaru savininkų. Aušinimo skysčio bakelio dangtelis ir vamzdeliai ilgainiui praranda sandarumą, todėl reguliarus patikrinimas būtinas.

Radiatorius pasiekus 200 tūkstančių dažnai jau būna praradęs dalį efektyvumo dėl užsiteršimo. „Radiatorių plaunau kas du metus specialiu valikliu – tai prailgina jo tarnavimo laiką,” – pataria ilgametis Legacy savininkas.

Išmetimo sistema

EGR vožtuvas dėl savo darbo specifikos linkęs užsiteršti. Mieste važinėjantys savininkai su šia problema susiduria anksčiau nei užmiesčio gyventojai, kurie dažniau važiuoja pastoviu greičiu.

Katalizatorius – viena brangiausių detalių, kurią tenka keisti. Boxer variklių ypatybė – jie sunaudoja nedidelį kiekį alyvos, o tai ilgainiui veikia katalizatoriaus būklę. Naujesni modeliai šią problemą išsprendė efektyviau.

Lambda zondai reguliuoja kuro mišinį ir veikia agresyvioje aplinkoje. Jų gedimas pasireiškia padidėjusiu kuro suvartojimu, todėl patyrę vairuotojai atidžiai seka degalų sąnaudas – tai gali būti pirmas signalas apie artėjančias problemas.