Kodėl įmonės renkasi mafijos žaidimą savo kolektyvams?

Kiekvienas kolektyvas turi nerašytų taisyklių, vidinių istorijų ir nuojautų, kurios dažnai lieka neišsakytos. Bet yra vienas vakaras, kai direktorius, finansininkas ir IT specialistas sėdi už vieno stalo, įsmeigę akis vieni į kitus – ir staiga tampa įtariamieji. Ne, tai ne pertraukėlė su kriminaliniu serialu, o „Mafija“ – socialinis žaidimas, pavergiantis ir skeptikus, ir introvertus.

Kuo šis žaidimas toks ypatingas, kad per kelias valandas sugeba padaryti tai, ką klasikiniai komandos formavimo seminarai bando ilgus mėnesius? Atsakymas slypi žmogiškoje prigimtyje – įtarumuose, argumentuose, emocijose ir, svarbiausia, žaidime, kuriame kiekvienas tampa daugiau nei pareigybės etikete.

Psichologinė dinamika – tikras komandos veidrodis

Nors „Mafija“ gali pasirodyti kaip paprastas vakarėlių žaidimas, jo poveikis įmonės mikroklimatui išties įspūdingas. Žaidimo metu atsiskleidžia ne tik komunikaciniai ar strateginiai įgūdžiai, bet ir empatija, pasitikėjimas, gebėjimas įvertinti riziką ar net išlaikyti emocinę kontrolę po spaudimu.

Tai veiksmo simuliacija, kurioje nebūtina žinoti žaidimo taisyklių iš anksto – svarbiau mokėti stebėti, reaguoti ir nebijoti būti įvertintam. Įdomu tai, kad pirmieji „Mafijos“ žaidimai buvo naudojami net Maskvos valstybinio universiteto psichologijos fakultete kaip grupinės elgsenos tyrimo priemonė.

Kokias vertes įmonės mato „Mafijos“ žaidime?

Šiuolaikinės organizacijos, kurios ieško ne paviršutiniškų, o tvarių komandos formavimo metodų, vis dažniau renkasi šį žaidimą dėl daugybės priežasčių:

  • Tarpasmeninių ryšių stiprinimas – žaidimas priverčia kalbėtis net tuos, kurie paprastai tyli susirinkimuose.
  • Nestandartinio mąstymo lavinimas – dalyviai turi kurti naujas strategijas realiu laiku.
  • Sluoksniuoto bendravimo įgūdžiai – reikia mokėti ne tik kalbėti, bet ir tylėti tinkamu momentu.
  • Emocinio intelekto ugdymas – gebėjimas susilaikyti, įžvelgti ir reaguoti – tai darbdavio svajonė.
  • Lankstus formatas – žaidimą galima pritaikyti įvairaus dydžio kolektyvams ir net skirtingoms kalboms.

Beje, profesionalūs žaidimo vedėjai šį žaidimą sėkmingai vedė net Anglijoje, kur „Mafija“ vakarėliai tapo išskirtine tendencija lietuvių bendruomenėse ir prestižinėse verslo organizacijose.

Kai strategija sutinka teatrą – gimsta patirtis

Retas komandos renginys sukuria tiek spontaniškos emocijos ir tuo pat metu struktūruoto veiksmo. „Mafijos“ žaidimas leidžia darbuotojams patirti tai, ko nėra jų dienotvarkėje – įtarimų dramą, pergudravimo azartą, socialinių kaukių nukritimą. Ir tai įvyksta elegantiškai – su kaukėmis, bet be dirbtinumo.